with every move i die



Har ätit totalt 1171 kcal idag. Det är sjukt vad hungrig jag blir när jag jobbar. Blir ju inte mätt på en jävla burk tonfisk. Som tur är har jag förbränt en massa också. Har jobbat 9 timmar(960) gått en halvtimmes promenad(90) sprungit på löpbandet 20 minuter(150) och styrketränat lite(40).. blir ju totalt 1240. Har alltså förbränt mer än jag ätit! Nöööööjd! :) Och i natt förbränner jag 400 kcal till. Tror detta är hälsosamt bantande. Som jag skrev i första inlägget av min blogg att jag skulle ägna mig åt. Känns faktiskt skitbra, mycket bättre att äta sig mätt och sen träna bort skiten än att ströva runt hemma och vara hungrig och lida. Idag gick jag ju till och med minus i kalorier, det är ju bättre än någon annan gång.

Guuuu så tråkig min blogg måste vara nu när jag är så jävla inne i detta. Men matte var faktiskt mitt favoritämne i skolan och jag fastnar så jävla lätt för siffror. Jag menar vad vågen säger är mycket mycket viktigare än hur jag egentligen ser ut. Vet att det är sjukt, men så äre ju.


hetsätning?



Jag brukar aldrig få hetsätningsattacker. Men igår kväll tänkte jag bara "skit samma! skit i allt, ingen bryr sig om jag väger 40, 50 eller 60 kilo. Nu äter jag!" Och så rotade jag fram en äcklig gammal chipspåse från november som jag ångrade att jag köpte och åt säkert 100 gram (2250!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!) Förstår ni hur jävla äckligt det är. Åt några tuggor kexchoklad också. Två rostmackor med honung???? Ja, jag har ju inte mkt mat i min lilla tvåa och nöjer mig med allt som smakar sött eller har mkt kolhydrater. Sen ångrade jag mig och försökte spy. Spydde nog inte ens upp en fjärdedel av allt jag åt. USSSCCHHH

Mitt mål är ju att väga 45 kilo innan veckan är slut! Jag är en idiot som gör så här. Klart ingen annan bryr sig om min vikt. Men JAG gör ju det. Det är som när folk säger "killar gillar inte så där smala tjejer, dom vill ha något att ta i" .. För det första: Alla killar tycker inte lika!! För det andra: JAG SER INTE UT PÅ ETT SPECIELLT SÄTT FÖR ATT BEHAGA KARLAR, JAG SER UT SÅ HÄR FÖR MIN EGEN SKULL! Och det är ju viktigast.

Nääh, nu vet jag inte vad jag håller på att svamla om. Slutsats: Ska slänga ut allt onyttigt idag, måste väga 45 kilo på söndag och jag skiter i vad alla andra tycker, huvudsaken är att man är nöjd med sig själv! :)

Btw, dagens vikt: 47.5 .. Det ger mig ett BMI på 17.7.... Så jävla dumt!!


kaloriräkning!



Jag är sämst för jag inte höll mig till matschemat, men jag är bäst för jag hållt mig under mitt beräknade kaloriintag! Frukosten blev som planerad, två kokta ägg(161) och en kopp te(44). Lunchen blev nästan som planerad, en halv burk tonfisk(83) och så åt jag lite gurka(9) istället för sallad, hade ingen sallad hemma. Till "middag" där emot blev det tre rostmackor(190) med mjukost(205). För jag åt nämligen hos en kompis.. vill ju inte kräva snabbmakaroner och pesto när det är mackor som bjuds. Hur som helst är mitt totala kaloriintag 692. Så jag har ju rum med en eller två koppar te ikväll för att stilla eventuell hunger eller sötsug.

Tränat har jag gjort också, har kört på löpbandet i 20 minuter(135) och styrketränat i 30 minuter(90). Totalt 225 kalorier. Såå 692 - 225 = 467 kalorier. Helt underbart med tanke på att jag ska gå plus med högst 1800 kalorier för att hålla min nuvarande vikt. Om jag skulle köra på ett kaloriintag så här lågt så kommer jag nå min målvikt den 10e februari. (Enligt losertown)


dandelion



Haha jag visste det! Hade ett vaaagt minne av att nicole hade gjort lite sångkarriär. Och nu när jag hör låten så minns jag den hur bra som helst, kan till och med sjunga med. ^^


Nu jävlar!!!

 Finast <3

Fan! Nu orkar jag inte vara fast vid 46 kilo nå mer! Nu jävlar är det hårdare tag som gäller. Jag undrar bara varför jag blir mer taggad att gå ner i vikt varje gång han sårar mig. Det är som att jag behöver tänka på något annat fort, innan jag förstår hur olycklig jag egentligen är. Och lyckas jag gå ner så det syns så vet jag att han kommer bry sig. På ett eller annat sätt. Fast innerst inne vet jag att jag gör detta för min egen skull. Har ju "hållt på" sen jag var 16 år. Låter ju hur hemskt som helst med tanke på att jag fortfarande inte lyckats hålla min målvikt. Men man ger ju upp mellan varven och ger järnet andra gånger. Och nu är jag superpepp. Jag behöver en plan!

Irriterande bara att man är småsugen på något precis när man är helt inne i detta. Tror min kropp vill tröstäta pga honom.. UUUSCHH!! Han är verkligen inte bra för mig. Jag ska göra en kopp te, borde hjälpa.

Så, med teet i handen nu är jag redo att skriva min plan. Så här ska mitt matschema se ut de kommande dagarna:



Frukost = 205 kcal
- En kopp te med lite socker, 44 kcal
- Två kokta ägg, 161 kcal

Lunch = 133 kcal
- En halv burk (75g) tonfisk, 83 kcal
- Lite isbergssallad, 5 kcal
- En riskaka, 45 kcal
- Vatten, 0 kcal

Middag = 388 kcal
- Makaroner (70g), 247 kcal
- Lite pesto till, 141 kcal
- Vatten, 0 kcal

Mellanmål (om det behövs) = 77 kcal
- Två clementiner, 33 kcal
- En kopp te med lite socker, 44 kcal

Blir totalt, med mellanmål: 804 kcal
Känns som jag får i mig det mesta man behöver då, ägg, fisk, grönsaker, frukt, kolhydrater och så nötter som finns i peston. Men ändå håller mig på en låg kalorinivå.
____

Och mitt träningsschema:




Försöka träna varje dag. Även om jag är trött efter jobbet (inte för att jag har fått börjat jobba än men) och när jag tränar ska jag köra minst en halvtimme på löpbandet, 200 kcal. Och sen köra olika övningar på maskiner, gärna träna magen och överarmarna mycket. Jag får inga biffiga muskler så mina armar kommer bara bli smala och mindre dallriga av det. Och sen köra i alla fall 15 minuter på cykelmaskinen, 100 kcal. Förbränner inte mycket, men tränar lårmusklerna så in i helvette.

På detta sätt kommer det alltså in ca 800 kcal och går ut ca 400 kcal om dagen. Dessutom förbränner man 400 kcal när man sover och så kommer jag självklart förbränna bara i vanliga vardagen, gå till affären, jobba när jag väl får göra det osv. Går faktiskt 15 000 steg om dagen på jobbet. Det ni! Längtar nästan lite nu. På lördag ska vi ut, jag måste få dricka då. Men måttligt, bara precis så jag har roligt, mer än så behöver man ju ändå inte. Och helst.. detta kommer låta helt cp, så ska jag kräkas innan jag går och lägger mig. Något jag brukar göra.. Passar liksom på när man "får" spy så att säga. Alla andra gör det ju när de druckit för mycket. :)

Måste komma ihåg att köpa: Måttband och en kalender så jag kan planera in mina träningspass och skriva ner vikt och mått. Och sätta upp mål.



juni juni juni



När jag blir smal.. Okeej, jag är redan smal, 46 kilo är inte mycket jag vet, men när jag blir smalare. När jag är så smal som jag vill vara.. Då ska det vara juni, och jättefint väder. Jag ska ha min bruna glittriga knytbikini under en transparent tunika, mönstrad. Oh ja, brännan jag har nu från semestern ska jag fan lyckas hålla, eller lite av den iaf. Så brun ska jag vara, och mitt hår kommer ha blivit minst 5 cm längre.. För det är ju 5 månader till juni. Jag ska ha mina svarta ray ban wayfarer med vita bågar. Han ska se mig! Han ska få se hur smal och fin jag blivit, att mina revben på ryggen syns utan att jag anstränger mig och att mina höftben sticker ut mer. Mellanrummet mellan mina lår ska ha blivit större och han ska få ångra sig. Och jag ska inte ens vara kär längre, det är ett av mina tre nyårslöften.. sluta vara, och inte bli, kär. Förhoppningsvis har jag hittat ett nytt jobb då också. Det är mitt andra nyårslöfte.. mitt tredje kan ni nog gissa? Väga så lite som möjligt hela tiden. I juni, den magiska månaden, ska jag vara lycklig. Den här gången jävlar!  

Sist hade jag hoppats på januari, nu alltså. Jag hade räknat med att bli av med en sjukt jobbig kompis, och jaa, hon flyttade till usa. Jag skulle sluta vara kär i en viss kille, och ja, han har jag kommit över.. men nu finns det en ny idiot i mitt liv. Dessutom skulle jag börja plugga, så jag kunde säga upp mig eller nått. Men så blev det ju inte heller. Så nu gör vi ett nytt försök. :)


Har inte vägt mig idag, inte räknat kalorier heller. Har ätit gröt iaf och köttfärs med grönsaker. Tränat har vi gjort. Äntligen! Det var så jävla skönt att äntligen få röra på fläsket! Tror jag smyger tillbaka imorgon och springer några kilometer på bandet utan min träningskompis. Bor nämligen 2 minuter från gymmet. :)


måste börja hända nått snart..


VIKT: 46 KILO FORTFARANDE

Känns som 46 kilo är min "ideal-vikt". Jag är ju fortfarande inte frisk och kan inte behålla någonting i magen. Och jag rör inte på mig. Jag bara ligger ner och är.. och då fastnar jag på 46 kilo. Imorgon, vare sig jag är bättre eller inte, ska jag gymma! Lite träning på det här kan ju bara göra gott, både för vikten och hälsan. Kommer ju ruttna och få liggsår om jag inte rör på mig snart.



Dagens:
-Ett paket nudlar 370 kcal (whaaat? det är ju som en jävla cheeseburgare)
-En halv burk tonfisk 80 kcal
-Tre glas mjölk 300 kcal
-Tre glas juice 280 kcal
Totalt: 1030 kcal, ganska nöjd då.

pic


Var bara tvungen att dela med mig, älskar den här bilden! <3


fredag och sjuk.. fan :(


Vikt: 46 kilo (fortfarande)
BMI: 17.1

Igår åt jag:
-Ett glas mjölk
-Tre skedar yoghurt
-Ett halvt glas resorb

Sitter nu och väntar på att mamma ska hämta upp mig så ska vi åka tillbaka till sjukan och lämna lite fler prover. Känner mig ju inte speciellt välkommen där. Har börjat köra på sömnpiller nu så sover något bättre på natten.. men sen får man ju ta smällen på morgonen sen. Skitont i magen har jag nu. Men har iaf börjat se att jag blir magrare. Finns ju positiva sidor av att ha någon konstig utländsk magbakterie. Mina revben syns bättre och min mage är superplatt. Kan inte ens dra in den om jag försöker! Så fort jag kan börja äta normalt igen, utan att behöva kuta på toa eller ligga i fosterställning och gråta över mina smärtor, ska jag börja träna. Så jag håller den här vikten! Är ju bara ett kilo ifrån mitt delmål nu. Sen måste jag fundera ut vad nästa mål är. Det är svårt att veta innan man når sitt första mål eftersom man inte vet hur kroppen ser ut riktigt. Vet bara att jag vägde 43 kilo för ett par år sen och var jäääätttenöjd med det! Kanske blir mitt nästa delmål/slutmål. Vi får se :)

...ääähh slutmål?? jag vet ju själv att när jag väl är nere på 43 så kommer jag försöka tänja lite mer på gränserna.. man vill ju se hur långt man kan gå.. eller how low?


jag lever..

Vikt: 46 kilo (efter en natt med magsjuka)
BMI: 17.1

..knappt! Har vart på sjukhuset idag och tagit massa prover. Dom var helt hysteriska där, jag fick inte ens sitta i väntrummet, var tvungen att sitta i ett smittskyddsrum. Ska tillbaka imorgon och ta fler prover. Jag har inte fått någonting mot smärtan, dom vet inte vad det kan vara för fel på mig och jag får inte jobba eller vara bland folk förns dom fått svar på proverna. Hungrig och sjukt törstig är jag. Nää, slut på gnället.. här kommer lite thinspo:






uttorkad och döende

Detta kommer nog vara det mest ångestfyllda inlägg jag skriver! Jag har inte gråtit så här mycket sen jag var liten. Jag vet inte om jag gråter för smärtan, för att jag är så jävla rädd eller för både och. Men faaaaaaan!! Jag vill inte dö ensam! Inte så här.. Jag vill bara ringa mamma och be henne komma hit. Eller vem som helst.. Jag känner mig så jävla snurrig nu! Har fått feber och frossa, och kniven i magen har blivit tusen gånger värre!! Jag har legat i sängen hela natten/kvällen och gråtit nu. Känner mig sjukt uttorkad och när jag försöker dricka vatten så känns det som jag ska dö när som helst av smärtorna.. 2 minuter senare kommer vattnet ut andra vägen. Kan inte behålla någon sorts mat eller dryck i kroppen. Och jag måste måste måste verkligen dricka!! Minna läppar är jättetorra och munnen har dammat igen. Jag känner mig svag i hela kroppen. Jag försökte äta den andra biten av min kexchoklad.. Men den kom ju ut direkt efter. Jag har googlat nu på feber, frossa, diarre och magsmärtor och det enda som kommer upp är inflammation........... Kan bara tänka på tatueringen jag nyligen gjorde!! Den måste ha blivit inflamerad, men det syns inget.. kliar bara massor! Kliar för den läker eller för den är inflamerad?? ÅÅHH.. Jag kommer verkligen dö inatt. Det känns verkligen som det! Vågar jag ringa och väcka någon?? Jag kanske bara har fått sjuk panik och stör någon i onödan?? Vad jag vet är iaf att jag måste sjukanmäla mig från jobbet imorn och kontakta en läkare. Jag klarar mig inte utan vätska mer.

Nu är jag jättetrött och vill sova.. men jag vet att kniven inte kommer låta mig göra det!! Jag ångrar att jag inte åt när jag hade chansen!


dagen hittills



ÖÖhhh!! Vet fan inte vad det är för fel på min mage nu. Måste typ ha magsår från semestern. Det blev ju en jävla massa öl. Och så fastar jag idag så varje gång jag har druckit något har det känts som knivar som runnit hela vägen ner. Har i alla fall klarat mig än så länge med att sova, masserat magen och kikat på film. Nu ska jag försöka mig på en promenad istället. Se om magontet försvinner då.

Förresten! Jag är sämst! Jag ringde honom.. han ska KANSKE komma ikväll, vi får se. =/

______________________


Uppdatering 18.00:

Jag har ätit, så det blev ingen fasta idag. Sååå.. Dagens matintag lyder:
-Tre glas apelsinjuice
-En brusvitamin (papaya/ananas, skitgod)
-Ett halvt paket nudlar

Han har fortfarande inte hört av sig och jag kommer nog inte ringa honom något mer ikväll. Blir det för sent går jag bara och lägger mig. Måste ändå vara utvilad imorn, om magen vill samarbeta, för jag och en kompis ska köpa gymkort och köra årets första träningspass. Ska bli så jävla skönt att komma upp på dom där jävla maskinerna igen. Bara bränna, bränna och bränna.. Älskar känslan efteråt när man har blodsmak i halsen och kroppen är helt kokhet och mjuk. Sen ska jag jobba, också för första gången i år. Ska bli spännande att se om jag minns hur man gör efter mina veckors ledighet.

Så matschemat för imorgon blir nog såhär:

2 kokta ägg till frukost med apelsinjuice
En burk tonfisk innan jobbet med brusvitamin
Minimorötter på eller efter jobbet


röd dag

Nu har det börjat skära och hugga i magen igen så jag stannar helst hemma idag. Har ingen koll på vad någon gör idag faktiskt. Så jag ägnar mig åt lite inspiration.. min thinspomapp på datorn är aldelles för tjock nu! Ironi












Den här låten träffar så jääävla rätt!
Ska aldrig mer ringa honom!! försöka iaf ^^





kniv i magen



Dagens vikt: 47 kilo
BMI: 17.5

Jag kan verkligen inte sova längre än till sju på morgonen. Jag sover så jävla dåligt för jag har sjuka magsmärtor. Har haft dom sen i söndags. Jag åt sushi igår!! Aja, ska inte skriva om hur dum och tjock jag är som gjorde det, sån är jag inte. Jag är nöjd ändå, sex sjögräsrullar på hela dagen känns bra. Dessutom satte lavemangen igång. Min mage måste ha varit tom innan. Så igår kväll och imorse har jag fått "tömma" mig ha. Har faktiskt inte haft något ont i magen sen sist jag var på toa, men man ska ju inte hoppas på för mycket. Snart börjar det väll skära i mig igen. Imorgon börjar jag jobba och funderar på att äta i alla fall en burk tonfisk innan jobbet (jobbar bara en kortis på 5 timmar på kvällen).

Jättebra ana-tips! Tror jag ska följa dessa, så idag blir det bara fasta!


borta bra men hemma bäst



Nuvarande vikt: 48 kilo
Längd: 164 centimeter
BMI: 17.8

Delmål: 45 kilo

Jag är nyligen hemkommen från en något längre semester och har tänkt flera gånger att jag ska starta en bra motivationsblogg när jag kommer hem. Vi har druckit för mycket öl och pepsi, ätit på restaurang varje dag och inte rört en fena på flera flera veckor. Som tur var hade jag inte gått upp några kilon när jag kom hem. Har i och för sig kräkits på natten de dagar jag har ätit aldelles för mycket onyttigt och försökt att inte äta för ofta. Och mina första dagar hemma i sverige har jag inte ätit aldelles för mycket. Igår åt jag en halv kexchoklad och drack en kopp te. Tog lavemang för ett tag sen. Ingenting hände. Så har nog en ganska tom mage nu.

Läste en jättebra bok på semestern och den har verkligen varit hjälpande. På två sätt. Det ena sättet var att peppa och motivera mig till att gå ner i vikt, gett mig tips och sånt. Det andra sättet var att visa den mörka sidan av att banta och kräkas för mycket. Blev väldigt illamående av att läsa om vad som verkligen händer med kroppen när man inte tar hand om den. Så nu ska jag gå ner i vikt så hälsosamt som möjligt. Ska bara krympa magsäcken ett par dagar nu. Ska försöka hålla mig till te och buljong tills det är dags att börja jobba igen.


RSS 2.0